Język:

 Polecamy

Świat widziany oczami Azji

 

Kishore Mahbubani, „Wielka konwergencja. Azja, Zachód i logika jednego świata" [Kurhaus Publishing]Analiza byłego przewodniczącego Rady Bezpieczeństwa ONZ, w której udowadnia on jak mocne są dziś zależności pomiędzy państwami całego świata. Kishore wytyka elitom zachodu, które reprezentują jedynie 12% całej światowej populacji, nieliczenie się z wpływem własnych decyzji na losy miliardów ludzi. I od razu daje receptę: postuluje utworzenie globalnych rządów dzięki rekonstrukcję międzynarodowych instytucji. 
Więcej: www.kurhauspublishing.com

więcej >

Noblista w walce z bezrobociem

 

Edward S. Phelps, „Płaca za pracę" [Kurhaus Publishing]Autor książki przekonuje o konieczności subsydiowania przez państwo najniżej wynagradzanych miejsc pracy – argumentuje, że praca sama w sobie jest wartością i lepiej do niej dokładać, niż zmagać się z kosztami bezrobocia – ekonomicznymi i społecznymi. O ile jego książka powstawała w Stanach Zjednoczonych aż 18 lat  temu, stawiane w niej tezy nadal zachowują aktualność.
Więcej: www.kurhauspublishing.com

więcej >

Giganci innowacyjności

 

Jeffrey A. Harris, „Przedsiębiorcy i wizjonerzy. Jak Disney, Yunus i Jobs zmienili świat" [ConCorda]
Jeffrey A. Harris szuka odpowiedzi na pytanie o źródła sukcesu w innowacyjności, analizując przypadki wielkich innowatorów, takich jak Joan Ganz Cooney, Walt Disney, Henry Ford, Hugh Hefner, czy Steve Jobs i wielu, wielu innych. Wątpliwości budzi natomiast to, na ile opisywane przez niego historie stanowią podstawę do wysuwania tez, a na ile uwypukla on te wątki z bogatych biografii, które do stawianych twierdzeń pasują.
Więcej: www.yunus.pl

więcej >

Siła dobrej opowieści

 

Grzegorz Kosson, „Podaj dalej. Czyli jak stworzyć porywającą opowieść dla marki” [Słowa i Myśli]
Dobra historia to jedna z najmocniejszych broni współczesnego marketingu. Gama przytaczanych w „Podaj dalej” pomysłów na dobrą opowieść marki jest imponująca. Książka może być dzisiaj dobrą inspiracją do tworzenia historii marek, szczególnie że rozwój kanałów komunikacji i sposobów dotarcia do konsumenta - z jednej strony zwiększa jego głód i ciekawość, a z drugiej tworzy przestrzeń na dobrej jakości kontent.
Więcej: www.slowaimysli.pl

więcej >

Transformacja i rozwój

Premiera książki
25 lat polskiej transformacji - podsumowanie
Pierwsza na rynku książka, w której po 25 latach transformacji zostały zidentyfikowane główne problemy gospodarcze Polski. Profesor Gomułka dokonuje wnikliwej analizy przebiegu transformacji, przybliża czytelnikowi sytuacje, zdarzenia i decyzje, które zaważyły na kształcie przemian zachodzących w Polsce w ciągu ostatnich 25 lat. Wychodząc od tej analizy autor proponuje konkretną politykę gospodarczą na najbliższe lata oraz przedstawia potrzebne reformy gospodarcze.

więcej >

Jak upadają giganci?

Premiera książki
Jak zapobiegać upadkom?
Obserwując ponury krajobraz usiany zgliszczami niegdyś wielkich, a dziś upadłych przedsiębiorstw Jim Collins zaczyna się zastanawiać: Jak to się dzieje, że giganci upadają? Czy upadek można przewidzieć i czy można go uniknąć? Jak nisko musi upaść firma, żeby znaleźć się na drodze prowadzącej nieuchronnie do katastrofy? W jaki sposób może zmienić kurs, na którym się znajduje?

więcej >

Drugi wiek maszyny

Premiera książki
Praca, postęp i dobrobyt w czasach genialnych technologii
Technologie cyfrowe będą w niedługo diagnozować choroby z większą dokładnością, niż mogą to zrobić lekarze. Dzięki dostępowi do ogromnych ilości danych będą w stanie przeistoczyć oblicze handlu detalicznego i wykonać wiele działań, które dziś wydają się wymagać zaangażowania człowieka. W tej książce dwaj wybitni przedstawiciele swojej dziedziny, Erik Brynjolfsson i Andrew McAfee z MIT, omawiają czynniki, pod wpływem których zmieniać się będzie nie tylko nasza gospodarka, ale również nasze życie.

więcej >

Kreatywni w biznesie

Premiera książki
Kreatywność instytucji
Autor stawia sobie za cel omówienie zagadnienia kreatywności pod kątem funkcjonowania organizacji. W pierwszej części książki wyjaśnia, czym jest kreatywność oraz obala panujące wokół niej mity. Dalej prezentuje m.in. dobre praktyki z Polski i świata oraz kluczowe aspekty kreatywności w biznesie. Książkę Fazlagicia uzupełniają dodatki nt. technik rozwijających kreatywność oraz testy diagnostyczne. Jej zaletą, oprócz wspomnianych analiz polskich przykładów, jest skupienie się na organizacyjnym wymiarze kreatywności.

więcej >

Esencjalista

Premiera książki
Utrzymać kurs
Jak osiągnąć więcej, robiąc mniej? Greg McMeown twierdzi, że dzięki współpracy z liderami biznesu jest w stanie odpowiedzieć na to pytanie. Kluczem do sukcesu jest praca nad kryteriami, według których oceniamy znaczenie poświęcenia czasu danej rzeczy, naturalną konsekwencją zaś, wykreślenie z kalendarza pozornie ważnych zadań. By było to możliwe, każdy z nas powinien znaleźć dość czasu, by odpowiedzieć sobie na fundamentalne pytanie: co tak naprawdę jest dla mnie ważne? Szczera odpowiedź pozwala nawigować nasze życie przez burzliwe wody codzienności.

więcej >

Kieruj, działaj, żyj. Zawód menedżer.

Premiera książki
Specyfika pracy menedżera
Jeden z najbardziej cenionych europejskich badaczy teorii zarządzania, prezentuje specyfikę zawodu menedżera. W tej nowej, zmienionej wersji klasyki (oryginał z 2000 r.) czytelnik znajdzie wiedzę na temat zasad działania, narzędzi i obszarów zadań menedżera. Autor oferuje wskazówki m.in. w zakresie podejmowania decyzji, nadzorowania, zarządzania budżetem czy też optymalizowania pracy zespołu. Zaletą książki jest olbrzymi autorytet autora w dziedzinie teorii zarządzania, podparty analizą konkretnych, rzeczywistych przypadków.

więcej >

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, ze zgadzasz się na ich użycie Polityka prywatności