Język:

Polecamy

Akcjonariat pracowniczy. Czy polskie przedsiębiorstwa są gotowe?

Konkluzje z warsztatu Komitetu Dialogu Społecznego KIG
Akcjonariat pracowniczy to sposób na większą partycypację pracowników w zarządzaniu i czerpaniu zysków z przedsiębiorstwa poprzez nabywanie przez nich akcji firmy, zazwyczaj na preferencyjnych warunkach (np. z ulgą podatkową, na kredyt itp.). Dziś różne modele takiego akcjonariatu funkcjonują jako standardowe elementy systemów gospodarczych w USA, ale też w Kanadzie, Australii, Afryce Południowej i w krajach Unii Europejskiej, m.in. we Francji.

więcej >

LIDERZY

Projekt Polskiej Rady Biznesu i THINKTANK

THINKTANK we współpracy z Polską Radą Biznesu realizuje cykl krótkich filmów edukacyjnych, prezentujących sylwetki wybitnych przedstawicieli polskiego biznesu. Projekt nosi tytuł „Liderzy”. Jest adresowany przede wszystkim do młodzieży i studentów kierunków menedżerskich oraz do wszystkich osób zamierzających prowadzić działalność gospodarczą. Każdy film ma inny temat przewodni. Odcinek poświęcony dr med. Małgorzacie Adamkiewicz, dyrektor generalnej i wiceprezes Grupy Adamed jest poświęcony innowacyjności. Film o Pawle Kastory, założycielu i współwłaścicielu grupy DDB, opowiada o przemyśle kreatywnym i pracy agencji komunikacyjnych. Filmy mogą pełnić rolę pomocy naukowej dla nauczycieli prowadzących lekcje z podstaw przedsiębiorczości.

więcej >

PREMIERA KSIĄŻKI

Adam Dębowski, Grzegorz Skibiński"60 sekund dziennie, by zarządzać lepiej"
3-miesięczny program rozwoju lidera, zespołu i firmy

Lider, menedżer, przedsiębiorca chce zawsze dwóch rzeczy: większych efektów (pieniędzy, sprzedaży, osiągnięć) oraz świętego spokoju (aby mógł zająć się tym,co lubi, a nie głupstwami i bezsensownymi sprawami). Kluczową kompetencją jest podejmowanie decyzji. Im jesteś wyżej w strukturze firmy lub im bardziej twoja firma się rozwija, tym mniej zajmujesz się sprawami operacyjnymi, a coraz bardziej podejmowaniem decyzji. Najlepiej jeśli każda decyzja zajmowałaby 60 sekund: 30 sekund poznajesz sytuację, 29 sekund analizujesz, w ciągu jednej sekundy podejmujesz decyzję. Aby to było możliwe, wszystkie inne procesy, systemy, strategie muszą działać sprawnie, a ludzie muszą być świadomi, kompetentni.

więcej >

PREMIERA KSIĄŻKI

Philip Kotler, "Moje przygody z marketingiem"
Kotler inaczej

Philip Kotler jest uznawany za guru marketingu. Jego książka Marketing Management z początku lat 60. to jeden z najważniejszych tytułów biznesowych wszechczasów. Kotler doradzał czołowym międzynarodowym korporacjom, może się też pochwalić wieloma zaszczytami akademickimi. Jego kolejna wydana po polsku książka jest dosyć nietypowa – więcej niż o teoriach marketingowych znajdziemy w niej o samym autorze. W 50 krótkich felietonach doświadczony ekonomista w interesujący sposób porusza szerokie spektrum tematów – od historii osobistych po aktualne tematy społeczno-polityczne.

więcej >